12 Mayıs 2016 Perşembe

İSTANBUL... Dünyaya son kere bakacaksın deseler,bu bakışı İstanbul'un Çamlıca'sından isterdim...Lamartine



Nihayet yayın yapmak için fırsat bulabildim.Uzun zamandır yoğun bir tempo içinde olduğum için bloğumla ilgilenmeye fırsatım olmadı..

Malum bahar geldi,havalar tam yerinde ..Yazın sıcağı çökmeden hafta sonu kaçamaklarına başlıyor insan..
Ne diyoruz  ÜŞENME ,ERTELEME, VAZGEÇME...

bu kaçamak benim için çok özel oldu..vede çok güzel..daha önce birçok defa gittiğim büyülü şehir İSTANBUL u bu defa Ben ,Zafer ve Tuana birlikte keşfettik ve büyüsüne bıraktık kendimizi...iki güne o kadar güzellik sığdırdık ki..tabi plan rota düzenli olunca :)

aslında her şey o günün 15.04.2016 sabahında başladı..Benim Ankara ya gelişimin ve Zaferle ilk karşılaşmamın 14. yıl dönümü idi.tabi ben unutmuşum..sabah iş yerinde bir sürprizle karşılaşana kadar :)) Ve İstanbul gezisininde süprizi çıkmış oldu ortaya :))


ve iş çıkışı akşam İstanbul yoluna koyulduk..gece 23.00 gibi oradaydık..bizi heycanla bekleyen arkadaşımız Ramazanın evini elimizle koymuş gibi bulduk(navigasyon sağolsun)) kısa çaplı bir sohbet sonra erken kalkmak üzere hop yatış.güne erken başlamalıydık..

1.GÜN PLANI

Sultanahmet Camii
Ayasofya
Yerebatan Sarnıcı
Topkapı Sarayı
Gülhane Parkı
Kız Kulesi
Eminönü


2.GÜN PLANI

Galata Kulesi
Beşiktaş
Vodafone Arena
Dolmabahçe Sarayı
Ortaköy
Boğaz Turu

Ankara yolu :)

planımız öyle güzel oldu ki aynı güzergah üzeri,yorulmadan,tadında ve dolu dolu...iki güne ancak bu kadar güzellik sığdırılabilinirdi..eee İstanbul bu öyle 2-3 günde bitermi...şimdilik bu kadar güzellik ruhumuzu okşadı..önce hepsini aynı yayın üzerinden tanıtmak istedim ama baktımkı olmayacak ve bende tek tek yayınlamaya karar verdim...sırayla :))

     
Sadece Türkiye'nin değil Dünyanın incisi İstanbul... Şiirlere, şarkılara, resimlere konu olmuş, eşsiz güzelliği aşıklara ilham vermiş... Uğruna savaşılmış, kan dökülmüş öyle ki tarih sahnesinde O'nu fethetmeye kendini adamış pek çok komutanı hüsrana uğratmış bir şehir...

İstanbul Asya ile Avrupa Kıtaları'nın dar bir deniz geçidi "Boğaziçi" ile ayrıldığı yerde, iki kıta üzerinde kurulu tek şehirdir. Filmlere sahne olmuş dünyaca ünlü yıldızları muhteşem manzarası ile kendine aşık etmeyi de başarmıştır İstanbul... Martıları, Denizi, Vapuru, Halici, Eyüp Sultanı, Emirganı, Adaları ve daha pek çok güzelliği ile her yıl binlerce turisti ağırlamaktan hiç yorulmamış bir şehirdir burası.

"İki büyük cihanın kesinti noktasında, Türk vatanının ziyneti, Türk tarihinin serveti, Türk milletinin gözbebeği İstanbul, bütün vatandaşların kalbinde yeri olan şehirdir." diyerek anlatmıştır Mustafa Kemal Atatürk İstanbul'u. Sadece İstanbulluları değil tüm Dünyayı kendine aşık etmeyi başarmış bir şehirdir İstanbul...

nacizane ben nasıl anlatabileceksem artık bilemedim..gözümün gördüğü,aklımın aldığı ve kalbimin hissettiği kadar diyeceğim...lakin bunları dile getirmek mümkün değil biliyorum...



Ya ben İstanbul’u alırım, ya da İstanbul beni.
-Fatih Sultan Mehmet





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...